Για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων

Απίστευτη υποκρισία και διγλωσσία για να εξυπηρετηθεί η επίπλαστη επιστροφή στην κανονικότητα

Γράφει ο Σεραφείμ Ρίζος, εκπαιδευτικός μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Χανίων


Κάποιες πρώτες σκόρπιες σκέψεις για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων:

1. Το άνοιγμα των σχολείων δεν εξυπηρετεί σε τίποτα τη μαθησιακή διαδικασία. Το αντίθετο!! Σύμφωνα με πρόσφατη εγκύκλιο το υπουργείο θα θεωρήσει ως δεδομένο ότι του χρόνου, τα παιδιά, όταν πάνε στην επόμενη τάξη, θα έχουν διδαχθεί κανονικά όλη την ύλη των μαθηματικών της, γλώσσας και των φυσικών επιστημών. Αντί να αναπροσαρμόσουν την ύλη σύμφωνα με τις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών κοιτούν να τα κουκουλώσουν λες και δεν έγινε τίποτα. Φυσικά ευνοημένοι με ένα τέτοιου τύπου άνοιγμα θα είναι τα παιδιά των πλουσιοτέρων και ποιος άλλος, η ιδιωτική παιδεία και τα φροντιστήρια βεβαίως βεβαίως!

2. Τι εξυπηρετεί η μη επαναλειτουργία των ολοήμερων σχολείων; Mήπως γιατί ως γνωστό ο ιός κολλάει από τη 13:15 και μετά ή μήπως σημαίνει προετοιμασία για νέες περικοπές;

3. Μας λένε ότι κάθε τμήμα θα έχει έως 15 μαθητές, που θα πρέπει να τηρούν μεταξύ τους αποστάσεις 1,5 μέτρου.

Αυτό που δεν λένε είναι πόσες αίθουσες και πόσα τμήματα πληρούν αυτή την προϋπόθεση; Η απάντηση είναι ελάχιστες. Τι γίνεται με τμήματα που μπορεί να είναι μικρά αλλά οι αίθουσες είναι ακόμη πιο μικρές;

Ο χωρισμός των τμημάτων με όριο το 15 κάποια δηλαδή που θα χωρίζονται σε υποτμήματα και κάποια που θα λειτουργούν κανονικά,δημιουργεί δύο ταχύτητες στην μαθησιακή διαδικασία. Παιδιά που θα διδαχθούν όλες τις μέρες και κάποια άλλα τις μισές. Αποδεικνύεται ότι αυτό που τους νοιάζει είναι να λειτουργήσουν το σχολείο όπως, όπως ως παιδοφυλακτήριο για να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις που πιέζουν.

4. Η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία) Αυτό που δεν λένε για μια ακόμη φορά είναι γιατί ειδικά στα σχολεία είναι προαιρετική και όχι σε άλλους δημόσιους χώρους και τη συγκοινωνία; Πως συνάδει με την διαφημιστική καμπάνια εκατομμυρίων που πληρώνουμε από την τσέπη μας στα ΜΜΕ. Μήπως γιατί πρέπει να πληρώσουμε από την τσέπη μας τον γνωστό, κολλητό της ΝΔ, επιχειρηματία από τη Λάρισα που τις παράγει αντί το Υπουργείο να φροντίσει να τις παρέχει δωρεάν;

Αυτά που λένε για την πανδημία και ότι έχει περάσει λόγω θέρους είναι επικίνδυνες ανοησίες. Στα Χανιά ενώ τους τελευταίους δύο μήνες δεν υπήρχε περιστατικό χθες εντοπίστηκε ένα στην Κίσσαμο.

5. Λένε: "θα υπάρχουν αντισηπτικά".

Αυτό που δεν λένε είναι ποιος θα τα προμηθεύσει; Στο δήμο Χανίων το Υπουργείο απέστειλε για τη λειτουργία της β/βαθμιας το 1/4 της ποσότητας που είχε στείλει το Μάρτη. Αποτέλεσμα ο δήμος να τρέχει να εξασφαλίσει επιπλέον ποσότητες. Ξέρουμε που θα καταλήξει ο λογαριασμός.

6. Μας λένε: "θα γίνεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα".

Οι καθαρίστριες της Α/βαθμιας χρησιμοποιούνται στην Β/βαθμια για να καθαρίζουν το απόγευμα. Πώς θα καθαρίζονται όλα τα σχολεία 2 φορές τη μέρα; Χρειάζεται 3πλασιασμός του προσωπικού και όχι με τις συμβάσεις των 290 € που αφορούν μόνο τα πατώματα των αιθουσών αλλά μόνιμου. Τουμπεκί η κυρία για το αίτημα των συμβασιούχων για μονιμοποίηση.... Διπλή εργασία για ψίχουλα θα είναι η κατάληξη. Θα καθαρίζουν τα σχολεία με μπαλώματα όπως "ενίσχυσαν" και το ΕΣΥ. Πόσο σίγουρο είναι ότι οι δήμοι δεν θα καταλήξουν σε εργολάβους; Κατά τα άλλα το σχολείο είναι πιο ασφαλής χώρος από τη γειτονιά.

7. Κουβέντα δεν είπαν για τη μονιμοποίηση των αναπληρωτών που σε αυτές τις στιγμές είναι πολυτιμότερη από ποτέ για τη θωράκιση του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

8. Μετά απ' όλα αυτά η Κεραμέως είχε το απύθμενο θράσος να μιλήσει για ανισότητες: "τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

Μάλιστα αυτό κι αν είναι! Τώρα την πήρε ο πόνος για τις κοινωνικές ανισότητες. Γι' αυτό άλλωστε κατεβάζει και το νομοσχέδιο της. Για να απαλύνει τις κοινωνικές ανισότητες ήθελε να βάλει όριο 17 ετών για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ, να επαναφέρει τη βάση του 10, να φτιάξει τα σχολεία της "Αριστείας" κλπ κλπ. Τόσο καιρό που προωθούσε τη CISCO και τον εξ αποστάσεως αποκλεισμό των παιδιών, χωρίς να παρέχει έστω και στο ελάχιστο τα μέσα και τα μέτρα για να μειώσει τουλάχιστον αυτές τις διαφορές πάει ξεχάστηκε.

9. Λέει η Κεραμέως για την ειδική αγωγή: "Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους."

Άραγε γι' αυτό πήραν τους εκπαιδευτικούς από τα ειδικά και τις τάξεις ένταξης για να στελεχώσουν τα ΚΕΣΥ;

Όλη η πορεία της Νίκης Κεραμέως στο ΥΠΑΙΘ καταδεικνύει ότι όχι απλά δεν έχει σχέση με το δημόσιο σχολείο αλλά αποτελεί ορκισμένο εχθρό του. Τώρα απλά μας δουλεύει προσπαθώντας για μια ακόμη φορά να ενισχύσει την ιδιωτική πρωτοβουλία σε βάρος της υγείας και της ζωής παιδιών και εκπαιδευτικών!


Σχόλια