Είμαι Σύριος


 του  Αμάρ Ρατζάμπ Ταμπάμπ

Η νύχτα βάθαινε και το σκοτάδι πύκνωνε,
αλλά δεν βρήκα το φως ενός αστεριού να μου δείξει το δρόμο.
Το ταξίδι τραβούσε και τα ίχνη μου αρχίζαν να εξαφανίζονται, χωρίς αυτά πώς θα βρισκα το δρόμο της επιστροφής. ...
Πλάγιασα μ' ένα όνειρο να μου χαϊδεύει τα βλέφαρα.
Και συνάμα φοβάμαι πως το ξημέρωμα θα με θάψει.
Μη ρωτάς για μένα.
Μη ρωτάς ποιος είμαι.
"Είμαι Σύριος”.

Γιουσέφ Αμπού Γιχέα


Είμαι Σύριος.
Εξόριστος, και μέσα κι έξω απ' την πατρίδα μου, και
σε μαχαιριών λεπίδι με πρησμένα πόδια περπατώ.
Είμαι Σύριος: Σιίτης, Δρούζος, Κούρδος, Χριστιανός
και είμαι Αλεβίτης, Σουνίτης και Τσερκέζος.
Η Συρία είναι η γη μου.
Η Συρία είναι η ταυτότητά μου.
Η πίστη μου είναι η μυρωδιά της πατρίδας μου,
το χώμα μετά τη βροχή,
και η Συρία μου είναι η μονάκριβη θρησκεία μου.
Αυτής της γης είμαι γιος, όπως οι ελιές
τα μήλα τα ρόδια οι πικραλίδες οι κάκτοι η μέντα τα σταφύλια τα σύκα ...
Και τι νόημα έχουν οι θρόνοι σας,
ο Αραβισμός σας,
τα ποιήματα,
κι οι ελεγείες σας;
Σάμπως τα λόγια σας θα φέρουν πίσω το σπίτι μου
και κείνους που σκοτώθηκαν
τυχαία;
Μήπως τάχα θα σβήσουν τα δάκρυα που χύθηκαν σ' αυτό το χώμα;
Του πράσινου παράδεισου είμαι γιος,
της γενέτειράς μου,
όμως σήμερα, πεθαίνω από την πείνα και τη δίψα.
Σε πρόχειρες σκηνές στο Λίβανο και το Αμμάν έχω βρει καταφύγιο,
αλλά καμία χώρα πέρα από τη χώρα μου δεν θα με θρέψει με το σπυρί της,
μήτε κι όλα τα σύννεφα αυτού του κόσμου.





Σχόλια