Η παγκόσμια πάλη για τη ΛΟΑΤ απελευθέρωση


Θα ξεκινήσω μ’ αυτό που συνέβη φέτος τον Απρίλη στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων της Λουιζιάνα όπου καταψηφίστηκε με 27-6 ψήφους το ΗΒ12 που προέβλεπε την κατάργηση του νόμου κατά του «σοδομισμού» του 1985 που επέβαλλε πέντε χρόνια φυλάκιση για συναινετικό πρωκτικό ή  στοματικό σεξ και που παρότι είχε κηρυχθεί αντισυνταγματικός απ’ το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ το 2003 εξακολουθεί να υπάρχει στα νομικά βιβλία της Λουιζιάνα και να βρίσκει εφαρμογή σε βάρος των ΛΟΑΤ ανθρώπων. Για παράδειγμα, τον Ιούλη του 2013 συνελήφθη ένας άνδρας για διάπραξη «εγκλήματος κατά της φύσης» από έναν αστυνομικό με πολιτικά. Στο μεταξύ, ο Χριστιανικός Όμιλος Συζητήσεων της Λουιζιάνα υποστήριξε ότι η κατάργηση του νόμου θα μπορούσε να άρει την προστασία από την παιδική κακοποίηση γιατί όπως και σε πολλούς άλλους νόμους που αφορούν ομοφυλοφιλικές πράξεις δεν γίνεται διάκριση ηλικίας και δεν τίθεται ζήτημα συναίνεσης και άρα οι ομοφυλοφιλικές πράξεις συγχέονται με το βιασμό και την παιδοφιλία.

Στις Πολιτείες Αλαμπάμα, Φλόριντα, Αϊντάχο, Κάνσας, Μίσιγκαν, Μισισίπι, Βόρεια Καρολίνα, Οκλαχόμα, Νότια Καρολίνα, Τέξας και Γιούτα ισχύουν παρόμοιοι παράνομοι νόμοι κατά του «σοδομισμού». Εξάλλου, στην κορυφή της Λίστας της Ντροπής του Παρατηρητήριου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για το 2013 βρίσκεται μια οργάνωση με όνομα Αμερικανικό Κέντρο για το Νόμο και τη Δικαιοσύνη για απόπειρα «εξαγωγής ομοφοβίας στην Αφρική». Η οργάνωση αυτή ιδρύθηκε το 1990 από τον Αμερικανό τηλε-ευαγγελιστή Πατ Ρόμπερτσον. Ο Πατ Ρόμπερτσον το κατάφερε αυτό μέσω μιας θυγατρικής εταιρείας, του Ανατολικοαφρικανικού Κέντρου για το Νόμο και τη Δικαιοσύνη με έδρα την Κένυα. Ένα άλλος ευαγγελιστής, ο Σκοτ Λάιβλι είναι πολύ δραστήριος στην Ουγκάντα στην προώθηση του πρόσφατου αντι-ομοφυλοφιλικού νόμου. Ξέρασε την ομοφοβία του μιλώντας σε πολλά ακροατήρια πολλών χιλιάδων ανθρώπων κι έβγαλε λόγο και στη Βουλή. Αυτός ο «κύριος» που έγραψε το βιβλίο «Ροζ Σβάστικα» που κατηγορεί τους ομοφυλόφιλους ότι είναι «οι αληθινοί επινοητές του Ναζισμού».

Ψηλά στη Λίστα της Ντροπής βρίσκεται και η φασιστική οργάνωση Σβόμποντα που τώρα έχει 38 εκλεγμένους αντιπροσώπους στο Κοινοβούλιο. Μία από τις πρώην Βουλευτές του, η Ιρίνα Φάριον είχε δήλωσει «...Πρέπει να θεραπευτούν. Δεν κάνω σχόλια για άρρωστους ανθρώπους και δεν καταλαβαίνω γιατί με ρωτάτε. Χρειάζονται θεραπεία». Πολύ κοντά στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και στη «θεοπνευστία». Αντίπαλος του Σβόμποντα στην Ουκρανία είναι φυσικά ο Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος πέρασε πρόσφατα νόμο που ποινικοποιεί την «προώθηση της ομοφυλοφιλίας», πολύ παρόμοιο με το Άρθρο 28 του 1986 της Βρετανίας, και που επίσης πρόσφατα αναζητά συμμαχίες με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας όπως έγινε φανερό ιδιαίτερα με την υπόθεση των Pussy Riot. Αυτό είναι κάτι που παρατηρείται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ευρώπης, αυτοί οι «δεσμοί αίματος» Εκκλησίας και φασιστικών ή ακροδεξιών οργανώσεων που τα βρίσκουν σε ζητήματα όπως η οικογένεια, η ομοφοβία ή οι εκτρώσεις και ούτω καθεξής. Με πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα τη «Μέρα της Οργής» στη Γαλλία και την επίθεση σε ΛΟΑΤ ακτιβιστές σε μια διαδήλωση για τα ΛΟΑΤ δικαιώματα στην Πολωνία από Πολωνούς φασίστες μαζί με ανθρώπους της Καθολικής Εκκλησίας που έκαψαν ένα πανό με ζωγραφισμένο το ουράνιο τόξο. Στη Γαλλία βέβαια, ιστορικά οι φασίστες χρησιμοποίησαν ζητήματα όπως η μετανάστευση, ήταν γι’ αυτούς πολύ κεντρικά, αλλά τώρα κοιτάν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με την Καθολική Εκκλησία.

Νομίζω ότι είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε μ’ αυτά τα παραδείγματα γιατί υπάρχει ένα αφήγημα που πλασάρεται πολύ στη Δύση ότι πραγματικά είμαστε τόσο φιλελεύθεροι, που το πρόβλημα είναι με τους Μουσουλμάνους και τους Αφρικάνους, για να δούμε τι συνδέει όλα αυτά τα παραδείγματα, όλες αυτές τις επιθέσεις στα ΛΟΑΤ δικαιώματα παγκόσμια και κυρίως το πώς θα αντισταθούμε, πώς θα απαλλαγούμε από αυτήν την καταπίεση και πώς θα αγωνιστούμε για μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία.

Σχόλια

Οι Μειονότητες στην Ελλάδα

Το τέλος των Βαλκανικών πολέμων, η συμφωνία του Νεϊγύ μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και η Συνθήκη της Λωζάνης το 1923, διαμόρφωσαν την Ελλάδα σε ένα πολυεθνικό κράτος. Όχι μόνο μέσα από την προσάρτηση εδαφών αλλά και εθνοτήτων που μέχρι τότε ανήκαν στο τμήμα της πολυεθνικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια. Αυτή είναι η αρχή του πώς στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορες καταπιεσμένες εθνικές μειονότητες, οι Τούρκοι και οι Πομάκοι της Θράκης, οι Μακεδόνες, κ.ά.

Γυναίκες ενάντια στον καπιταλισμό

100 χρόνια από τη θρυλική απεργία που διεκδικούσε “ψωμί και τριαντάφυλλα”, η πάλη για την απελευθέρωση των γυναικών είναι πιο στενά δεμένη παρά ποτέ με την πάλη των εργατών ενάντια στον καπιταλισμό, υποστηρίζει η Μαρία Στύλλου.

100 χρόνια από τη Συνθήκη του Μπρεστ-Λιτόφσκ

Η Συνθήκη του Μπρεστ-Λιτόφσκ βοήθησε το ξέσπασμα της Γερμανικής Επανάστασης. Εκατομμύρια φαντάροι, εργάτες, εργάτριες έθεταν στον εαυτό τους το απλό ερώτημα: αφού οι «Ρώσοι» είναι διατεθειμένοι να κάνουν τόσες θυσίες για την ειρήνη, τότε γιατί να συνεχιστεί ο πόλεμος; Γιατί να μην ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους;

170 χρόνια Κομμουνιστικό Μανιφέστο

Ο Μαρξ κι ο Ένγκελς έγραψαν το Μανιφέστο του Κομμουνιστικού Κόμματος για λογαριασμό της επαναστατικής οργάνωσης που ήταν μέλη. Στο δεύτερο συνέδριό της που έγινε τον Νοέμβρη του 1847 η Ένωση των Δικαίων μετονομάστηκε σε Ένωση των Κομμουνιστών και τους εξουσιοδότησε να εκθέσουν δημόσια σε ένα σύντομο κείμενο τις βασικές αρχές της αλλά και το άμεσο πρόγραμμα δράσης της. Το Μανιφέστο ήταν δηλαδή μια παρέμβαση στις εξελίξεις, όχι ένα κείμενο που προοριζόταν για τους μακρινούς απογόνους στο μέλλον. Κι οι εξελίξεις «μύριζαν μπαρούτι», ήδη πριν τα τέλη του 1847, η Ευρώπη ολόκληρη έμοιαζε με ηφαίστειο που ετοιμαζόταν να εκραγεί. Το Μανιφέστο «βγήκε» από το τυπογραφείο στις 21 Φλεβάρη.

Ιμπεριαλισμός και Πόλεμος

Ο κύριος μηχανισμός που υιοθετήθηκε από τον καπιταλισμό στο τέλος του περασμένου αιώνα ήταν η επέκταση πέρα από τα αρχικά κέντρα του συστήματος στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, μια διαδικασία που έγινε γνωστή με τον όρο "ιμπεριαλισμός".