Η Σεξουαλική Παρόρμηση




Άουγκουστ Μπέμπελ. "To μεγαλύτερο μέρος των αντρών πιστεύει σοβαρά πως οι γυναίκες πρέπει να μείνουν πάντα κατώτερες πνευματικά από τον άντρα, και αυτή είναι η πρόληψη που οφείλουμε να καταστρέψουμε".





Στη σύγχρονη αστική κοινωνία η γυναίκα έχει δευτερεύουσα θέση. Ο άνδρας οδηγεί. Αυτή ακολουθεί. Η σημερινή συσχέτιση είναι εκ διαμέτρου αντίθετη μ’ αυτήν που επικρατούσε κατά τη μητριαρχική περίοδο. Η εξέλιξη από τον πρωτόγονο κομμουνισμό στο νόμο της ατομικής ιδιοκτησίας επέφερε πρωταρχικά αυτό το μετασχηματισμό.

   Ο Πλάτων ευχαριστούσε τους θεούς για τις οχτώ χάρες που του είχαν απονείμει. Η πρώτη ήταν ότι γεννήθηκε ελεύθερος και όχι δούλος και η δεύτερη ότι γεννήθηκε άνδρας και όχι γυναίκα. Παρόμοια σκέψη εκφράζεται και στην πρωινή προσευχή των Ιουδαίων. Προσεύχονται: «Δόξα σοι Κύριε ο Θεός ημών και επί της γης, ότι γυνή ου ποιήσας με». Στην προσευχή που εκφωνείται απ’ τις γυναίκες των Ιουδαίων το αντίστοιχο κείμενο αναφέρει επί λέξει: «Ότι ποιήσας με κατά το θέλημά σου». Η αντίθεση στις αντίστοιχες θέσεις των φύλων δε θα μπορούσε να εκφραστεί διαυγέστερα απ’ ότι σ’ αυτό το απόφθεγμα του Πλάτωνα ή στην προσευχή των Ιουδαίων. Ο άνδρας είναι το αληθινό ανθρώπινο ον σε πολυάριθμα κείμενα της Βίβλου, και τόσο η αγγλική όσο και η γαλλική τεκμηριώνουν αυτή την αντίληψη, αφού η λέξη «άνδρας» υποδηλώνει τόσο τον άνδρα όσο και τον άνθρωπο. Η γυναίκα είναι παράγων ελάσσονος σημασίας και ο άνδρας αφέντης. Οι άνδρες γενικά θεωρούν αυτό το καθεστώς σχέσεων πλέον αρμόζον, και η πλειονότητα των γυναικών ακόμη το αποδέχονται ως θεία διαταγή. Σ’ αυτή την κρατούσα αντίληψη αντανακλά η σημερινή θέση της γυναίκας.

   Απ’ όλες τις φυσικές επιθυμίες που είναι μέρος της ανθρώπινης ζωής, εκτός της επιθυμίας για την αναγκαία για την αυτοσυντήρηση τροφή, η σεξουαλική επιθυμία είναι εντονότατη. Η παρόρμηση της διαιώνισης του είδους είναι η πλέον ισχυρή έκφραση της «θέλησης για ζωή». Αυτή η παρόρμηση είναι βαθιά ριζωμένη σε κάθε φυσιολογικά αναπτυγμένο ανθρώπινο ον, και επελθούσης της ωριμότητας η ικανοποίησή της γίνεται απαραίτητη για τη φυσική και την πνευματική ευημερία. Ο Λούθηρος είχε δίκιο όταν έλεγε: «Εκείνος που θα ήθελε να ματαιώσει τη φυσική παρόρμηση, αναζητά ν’ αποτρέψει τη φύση απ’ το να είναι φύση, τη φωτιά απ’ το να καίει, το νερό απ’ το να υγραίνει, τον άνθρωπο απ’ το να τρώει, να πίνει και να κοιμάται». Αυτά τα λόγια θα ‘πρεπε να χαράσσονται στις πύλες των εκκλησιών μας όπου η «αμαρτωλή σαρξ» τόσο σφοδρά αποκηρύσσεται. Κανένας γιατρός ή φυσιολόγος δε θα μπορούσε με μεγαλύτερη ακρίβεια να εκφράσει την αναγκαιότητα της ικανοποίησης της ανθρώπινης επιθυμίας για αγάπη.

   Αν ο ανθρώπινος οργανισμός αναπτυχθεί φυσιολογικά και με υγιή τρόπο είναι ουσιώδες κανένα σημείο του ανθρώπινου σώματος να μην αγνοείται, και καμιά φυσική παρόρμηση να μην αντιμετωπίζει την άρνηση της φυσιολογικής της ικανοποίησης. Κάθε όργανο πρέπει να εκτελεί τις λειτουργίες που η φύση το έχει προορίσει να εκτελεί, ειδάλλως πάσχει ο οργανισμός συνολικά. Οι νόμοι της φυσικής ανάπτυξης του ανθρώπου πρέπει να μελετώνται και τηρούνται όπως και οι νόμοι της πνευματικής ανάπτυξης. Η πνευματική ανάπτυξη του ανθρώπου εξαρτάται από τη φυσιολογική κατάσταση των οργάνων του. Η φυσική και πνευματική ενέργεια είναι άρρηκτα δεμένες. Το τραύμα του ενός έχει ζημιογόνα επίδραση στο άλλο. Τα περίφημα ζωώδη ένστικτα δεν είναι κατώτερα των πνευματικών αναγκών. Και τα δυο είναι παράγωγα του ίδιου οργανισμού και αμοιβαίως αλληλένδετα. Αυτό ισχύει και για τους άνδρες και για τις γυναίκες. Και συνεπάγεται ότι η γνώση της φύσης των σεξουαλικών οργάνων είναι εξίσου απαραίτητη με όλων των άλλων οργάνων,  και ότι η ίδια προσοχή πρέπει να επιδαψιλεύεται όσον αφορά τη φροντίδα τους. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα όργανα και οι παρορμήσεις οι έμφυτες σε κάθε ανθρώπινο ον συνιστούν τόσο σημαντικό κομμάτι της ύπαρξής μας, που στην πραγματικότητα υπερισχύουν σε ολόκληρες περιόδους της ζωής, και ότι γι’ αυτό το λόγο δεν πρέπει να είναι αντικείμενα μυστικότητας, ψευτοντροπής και παντελούς άγνοιας. Άρα θα πρέπει λοιπόν μεταξύ και ανδρών και γυναικών η γνώση της φυσιολογίας και της ανατομίας των διαφορετικών οργάνων και οι λειτουργίες τους να είναι το ίδιο ευρέως διαδεδομένη όπως και κάθε κλάδος της ανθρώπινης γνώσης. Εφοδιασμένος με την ακριβή γνώση της φυσικής του κατασκευής, ο άνθρωπος θα είχε άλλες απόψεις σε πολλές περιπτώσεις. 


August Bebel 1879/1910 
Woman and Socialism
Jubilee 50th Edition
First edition written and published in German in 1879;
Authorized Translation by Meta L. Stern (Hebe);
Published by Socialist Literature Co., 15 Spruce Street, New York. 1910;
Copyright 1910 by the Socialist Literature Company. New York;
Printed by the Co-operative Press, 15 Spruce St., New York.

Σχόλια