Αμερική


αμερική

αμερική όλα σου τα 'χω δώσει και πια τίποτα δεν είμαι
αμερική δύο δολάρια κι εβδομήντα πέντε λεπτά 17 γενάρη του 56
δεν υποφέρω το μυαλό μου
αμερική πότε τελειώνουμε με τον ανθρωποπόλεμο;
άντε γαμήσου κι εσύ κι η ατομική σου βόμβα
δεν είμαι καλά μη μ' ενοχλείς
δε θα γράψω το ποιήμα μου μέχρι να ρθω στα συγκαλά μου
αμερική πότε θα γίνεις αγγελική;
πότε θα βγάλεις τα ρούχα σου;
πότε θα δεις τον εαυτό σου μες απ' τον τάφο;
πότε θα γίνεις άξια των εκατομμυρίων τροτσκιστών σου;
αμερική γιατί είν' οι βιβλιοθήκες σου γεμάτες δάκρυα;
αμερική πότε θα στείλεις τα αυγά σου στην ινδία;
απηύδησα με τις τρελές σου απαιτήσεις
πότε θα πάω στην αγορά και θα ψωνίσω ό,τι μου χρειάζεται με την εμορφάδα μου;
αμερική εν τέλει εσύ κι εγώ είμαστε τέλειοι όχι ο κόσμος ο επόμενος
ο εξοπλισμός σου είναι υπερβολικός για μένα
με κάνεις να θέλω ν' αγιάσω
πρέπει να υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να διευθετηθεί το ζήτημα
ο μπάροουζ είναι στην ταγγέρη δε νομίζω να γυρίσει κακό αυτό
έχεις γίνει κακιά ή μήπως είναι κάποιο είδος φάρσας;
προσπαθώ να ερθώ στο θέμα
αρνούμαι να παραιτηθώ της εμμονής μου
αμερική μη σπρώχνεις ξέρω τι κάνω
αμερική τα άνθη της δαμασκηνιάς τώρα πέφτουν
δε διάβασα εφημερίδα μήνες τώρα κάθε μέρα δικάζεται κάποιος
για φόνο
αμερική με συγκινούν οι γουάμπλις
αμερική κάποτε ήμουνα κομμουνιστής όταν ήμουν παιδί δε μετάνιωσα
καπνίζω μαύρο με την πρώτη ευκαιρία
και σπίτι μου μέρες απανωτές βυθίζομαι στα ρόδα της ντουλάπας μου
και όταν πάω στην τσαϊνατάουν μεθάω και ποτέ δεν πηδιέμαι
άλλαξα γνώμη θα υπάρξει πρόβλημα
έπρεπε να με δεις που διάβαζα μαρξ
ο ψυχαναλυτής μου θεωρεί πως είμαι εντελώς καλά
δε θα το πω το πάτερ ήμων
εχώ και μυστικιστικά οράματα και κοσμικές δονήσεις
αμερική ακόμα δε σου 'πα τι έκανες στο θείο μαρξ όταν μας ήρθε
απ' τη ρωσία

σε σένα απευθύνομαι
θ' αφήσεις τη συναισθηματική ζωή μας να καλυφθεί απ' το περιοδικό τάιμ;
έχω ψύχωση με το τάιμ
κάθε βδομάδα το διαβάζω
το εξώφυλλό του με καρφώνει κάθε φορά που ξεγλιστρώ απ' το γωνιακό περίπτερο
το διαβάζω στο υπόγειο της δημοτικής βιβλιοθήκης του μπάκλεϋ
πάντα μου μιλάει για ευθύνη οι επιχειρηματίες είναι σοβαροί οι κινηματογραφικοί
παραγωγοί είναι σοβαροί όλοι είναι σοβαροί εκτός από μένα
και μου περνάει απ' το μυαλό πως είμαι η αμερική
πάλι μόνος μου τα λέω

η ασία εξεγείρεται εναντίον μου
δεν έχω πια την τύχη του κινέζου
καλύτερα να υπολογίσω τους εθνικούς μου πόρους
οι εθνικοί μου πόροι περιλαμβάνουν δυο τσιγαριλίκια εκατομμύρια γεννητικά όργανα
ιδιωτική λογοτεχνία ανεπίδεκτη εκδόσεως που πιάνει 1400 μίλια την ώρα και
εικοσπεντεχιλιάδες ψυχιατρεία
δε λέω τίποτα ούτε για τις φυλακές μου ούτε για τους εκατομμύρια μη προνομοιούχους που
ζουν στις γλάστρες μου υπό το φως πεντακοσίων ήλιων
έχω καταργήσει τα μπουρδέλα της γαλλίας της ταγγέρης προσεχώς
φιλοδοξώ να γίνω πρόεδρος παρότι είμαι καθολικός

αμερική πώς γίνεται να γράψω μια ιερή προσευχή στο χαζό σου το ύφος;
θα συνεχίσω σαν το χένρι φορντ οι στροφές μου είναι ξεχωριστές όσο και τα
οχήματά του που επίσης είναι όλα γένους διαφορετικού
αμερική θα σου πουλήσω στροφές $2500 το κομμάτι $500 πιο κάτω τις παλιές σου στροφές
αμερική λευτεριά στον τομ μούνεϋ
αμερική σώσε τους δημοκρατικούς της ισπανίας
αμερική οι σάκο και βαντσέτι δεν πρέπει να πεθάνουν
αμερική είμαι τ' αγόρια του σκότσμπορο
αμερική όταν ήμουν εφτά η μαμά με πήρε σε συνάντηση φράξιας κομμουνιστών μας
πούλησαν χούφτα και κουπόνι κουπόνι και πεντάρα κι ήταν
ελεύθερες οι ομιλίες όλοι τους ήταν αγγελικοί κι ευσιγκίνητοι για τους
εργάτες ήταν όλο τόσο ανυπόκριτο ιδέα δεν έχεις τι καλό πράμα που ήταν
το κόμμα το 1935 ο σκοτ νήιρινγκ ήταν ένας θαυμάσιος γέρος κύριος με τα όλα του η μητέρα
μπλούρ μ' έκανε να κλάψω κάποτε έτυχε να δω τον ίσραελ άμτερ όλοι μας κάποτε
γινόμαστε κατάσκοποι
αμερική αλήθεια δε θέλεις να μπλέξεις σε πόλεμο
αμερική όλα τα φταιν αυτοί οι βρωμορώσοι
οι βρωμορώσοι οι βρωμορώσοι κι οι παλιοκινέζοι κι αυτοί οι βρωμορώσοι
η ρωσία θέλει να μας φάει ζωντανούς δύναμη τρελή η ρωσία θέλει να πάρει
τ' αυτοκίνητα μες από τα γκαράζ μας
θέλει να μας βουτήξει το σικάγο χρειάζεται κόκκινη επιτομή εκδόσεων θέλει τα εργοστάσια
αυτοκινήτων μας στη σιβηρία να βάλει την ογκώδη γραφειοκρατία της στα βενζινάδικά μας
δεν κάνει πουφ! μαθαίνει στους ινδιάνους να διαβάζουν χρειάζεται νέγρους κρεμανταλάδες
χα! και θα μας βάλει να δουλεύουμε δεκάξι ώρες τη μέρα βοήθεια
αμερική αυτό είναι κάπως σοβαρό
αμερική αυτή η εντύπωση μου δίνεται όταν βλέπω τηλεόραση
αμερική είναι όπως το λέω;
καλύτερα να σου το πω στα ίσια
είναι αλήθεια δε θέλω να πάω στρατό ή να δουλεύω τόρνο σε εργοστάσια εξαρτημάτων
ακριβείας είμαι μυωπικός ψυχοπαθής ούτως ή άλλως
αμερική βάζω τις αδερφίστικες μου πλάτες στον τροχό

άλλεν γκίνσμπεργκ 

Σχόλια