«Θα μαρτυρήσω αύριο»


«ΘΑ ΜΑΡΤΥΡΗΣΩ ΑΥΡΙΟ»
 
Θα μαρτυρήσω αύριο όχι σήμερα.
Σήμερα ξεριζώστε μου τα νύχια.
Δε μαρτυράω.
Εσείς δεν ξέρετε πού τελειώνουν οι δυνάμεις μου.
Εγώ ξέρω.
Είσαστε πέντε χέρια δυνατά με δαχτυλίδια.
Στα πόδια σας φοράτε παπούτσια
Με καρφιά.

Θα μαρτυρήσω αύριο, όχι σήμερα,
Αύριο.
Μου χρειάζεται η νύχτα για ν' αποφασίσω.
Δε χρειάζεται λιγότερο από μια νύχτα
Για να αποκηρύξεις, ν' αρνηθείς, να προδώσεις.

Για ν' αποκηρύξω τους φίλους μου,
Για ν' αρνηθώ το ψωμί και το κρασί,
Για να προδώσω τη ζωή,
Για να πεθάνω.

Θα μαρτυρήσω αύριο, όχι σήμερα.
Η λίμα είναι κάτω απ' το πλακάκι.
Η λίμα δεν είναι για το καγκελάκι.
Η λίμα δεν είναι για τους βασανιστές μου.
Η λίμα είναι για τις φλέβες τις δικές μου.

Σήμερα δεν έχω τίποτα να πω.
Θα μαρτυρήσω αύριο.

 

Μαριάν Κον. Γαλλίδα ποιήτρια που δολοφονήθηκε από την Γκεστάπο το 1944 σε ηλικία 22 ετών. Φωτογραφία ταυτότητας, τραβηγμένη από τους Ναζί ώστε να απεικονίζει το "εμφανώς Εβραϊκό" αυτί της.

Σχόλια